dinsdag 7 december 2021

Word snel rijk in hashtag Berkelland. De Gemeente geeft tip. ‘Afval scheiden levert veel op’. #Berkelland.

Afval scheiden levert geld op. 
Je neemt een kleine grijze afvalcontainer, en een voordeel van ruim vier euro per maand lacht je toe, zo zegt onze gemeente eigenlijk. 

Het enige wat je hoeft te doen is overal het plastic en papier uit te trekken de hele maand door. 
Je oud papier stinkt naar voedsel. Je plastic container is een Walhalla voor vliegen en ongedierte. 

Om glas weg te brengen naar de buurtsuper trap je om de ander week speciaal de V8 aan. 
Alle twaalf flessen netjes gescheiden. Bruin, groen en wit. 

En dan, maand in, maand uit proppen in een veel te kleine kliko. 

Een beetje efficiënt afvalgedrag levert je zo maar een uurloon van 1,50 op, schat ik. 

Wel ben je goed bezig om je bijdrage te leveren aan het rekken van de ondergang van je eigen leefmilieu. 
Voor jou wordt het nog verzacht, maar je nazaten krijgen wel de volle laag. 
Zij zitten wel met gesmolten poolkappen. 

De Achterhoek, Drenthe en Oost Friesland zijn dan de enige delen van Nederland die nog boven water zijn. 

Begin vandaag net verdienen. In tien jaar heb jij zomaar 500 euro verdiend. 
Dat is toch weer zo maar 13 cent per dag. 
Je hebt ze, of je hebt ze niet.

Maar dan moet je niet je flessen speciaal naar de super brengen zoals ik. Met de auto. 

Ik zou dan bij de Gemeente ook afspraken maken over inflatiecorrectie van die 13 cent. 

De moraal van dit verhaal is dat eigenlijk de afvalbedrijven moeten scheiden. En niet wij. 
De Berkelland afvalinzamelaars kunnen dat niet. 
En daarom moeten we verder met nieuwe inzamelaars. 

En ook moeten we verder zonder AGEM. 

Zo, dat zijn er dan weer kwijt. 



T.H. Knight en H. Engbers, a.u.b melden. U bent opgeschort

Vijf jaar geleden mocht er niet worden gebouwd te Berkelland. 
Berkelland was bang dat projectontwikkelaars zouden bouwen voor leegstand. 
Wel dat was niet goed gedacht. 
Je kunt nu nergens meer wonen zonder een godsvermogen te betalen. 

Als er al aanbod is. 

Nu zien we hier twee Berkelanders die worden opgeschort. Of althans hun persoonsgegevens. 

Misschien zitten ze ergens op de camping. 
Of hebben ze een oud elektriciteitshuisje gekraakt. 
Want geen betaalbare woning gevonden. 

Vroeger werd je automatisch vermeld als ‘geëmigreerd’. Want als je nergens was ingeschreven in Nederland, dan moest je wel zijn geëmigreerd. 

Nu zijn hun adresgegevens ‘Onbekend’. 
Dat is wel netter. 
Het zijn gewoon belastingbetalers (geweest). 

We moeten kraken weer legaliseren. Want het kan toch niet zo zijn dat er met de huidige woningnood panden leeg staan?




Waar de f* gaat al dat geld heen?



vrijdag 3 december 2021

#Enschede Hoe jammer is dit weer

In Enschede is er stadsverwarming. 
Van biomassa en andere recycle energie. 
De gebruikers wanen zich veilig voor prijsverhogingen. 
Waanden. 
De prijs is namelijk gekoppeld aan de gasprijs. Dus gaat ook sterk omhoog. 
Hoe jammer is dat weer?
Dus krijgen we nu ook zonnepanelen op de Alphatoren balkons?
En heb je op je penthouse ook maar een zonnecollectorpark ?

+1 (3 December 07:30)



donderdag 2 december 2021

-1 (2 december 21:49)



Agem ook onderuit? #Berkelland


Het is dan zo dat AGEM bij een andere leverancier tegen torenhoge prijzen moet gaan inkopen. 
En dat zijn weer onze aandelen die onderuit zullen gaan. 

woensdag 1 december 2021

Mijn postcode is 7271 beste @hugo

De Eerste Kamer kwam gisteren bij elkaar om te debatteren over de coronamaatregelen en de bredere inzet van de QR-code. Maar een specifieke uitspraak van demissionair zorgminister Hugo de Jonge valt op Twitter niet bij iedereen in goede aarde. Hij verkondigde in het debat dat de overheid weet waar ongevaccineerden wonen, aan de hand van hun postcode.

Natuurlijk, als je de postcodes van ge-vaccineerden kent,  dan weet je ook waar de niet ge-vaccineerden wonen. 

Hugo is dus een geweldig statisticus. 
Maar hij houdt alle getallen voor zich. Dat is jammer. 
En hij komt alleen altijd met erg ongeloofwaardig getallen.
Tijd dat ie over de brug komt met bewijsmateriaal. 

Tot die tijd geloof ik juist dat de getallen gewoon fout zijn. 
Als hij zegt 20 en 80%, heb ik de neiging aan te nemen dat deze getallen precies andersom geplaatst moeten worden. 

Misschien is het dat Hugo uit het basisonderwijs komt. En dus gewend is met kinderen te werken. 
Die je van alles kunt vertellen. 
Ook complete larie om je kindjes te vormen. 

Samen met geschiedenisleraar Mark voert hij regelmatig een show op op TV. 

Maar zouden we liever niet mensen op deze posities zien die relevante kennis, opleiding en werkervaring hebben gehad?
Hugo denkt dat ie met kinderen werkt, Mark met mensen die worden bedreigd met de pest. 

Relevante opleidingen voor mannen in deze positie zijn medische, rechten, economie. 

Even voor de statistieken, Hugo:
Wat is jouw postcode op Katendrecht?

?